website

ההבדלים בין יועץ למומחה קידום אתרים

תוכן עניינים

ההבדלים בין יועץ למומחה קידום אתרים – קידום אתרי אינטרנט הוא מקצוע שדורש מומחיות, מיומנות וניסיון.

עם זאת, רבים שואלים את עצמם מה בעצם ההבדל בין יועץ לבין מומחה. במאמר הבא ננסה לענות על זה בצורה מסודרת ובעיקר נתאר באיזה מקרים כדאי לפנות לכל איש מקצוע רלוונטי

מה יועץ קידום אתרים יכול לעזור לך?

יש סוגים שונים של אתרי אינטרנט, אבל כולם ללא יוצא מן הכלל מחייבים קידום. הבעיה היא שבעלי האתרים אולי מכירים הכי טוב את הלקוחות ואת המוצר שלהם, אבל הם לא בהכרח יודעים איך גוגל עובד או מה יגרום לפייסבוק להציף את הפוסטים שלהם בצורה אורגנית. בשביל למנוע בזבוז זמן ואנרגיות ועל מנת לאפשר לבעלי אתרים להמשיך להתעסק רק במה שהם טובים ומתמחים בו, משתמשים בשירות של יועץ קידום אתרים מקצועי.

התפקיד של יועץ קידום אתרים הוא לבדוק את המצב הקיים ולאחר מכן להגדיר מטרות ברורות. על בסיס הפער בין הרצוי לבין המצוי, היועץ יכול לבנות תכנית שיווק וקידום מסודרת. בין היתר, הוא יכול לעזור לבעלי אתרים להחליט איזה תקציב מתאים להם ולסייע להם גם לבחור את הפלטפורמה הנכונה לפי המוצר, השירות וקהל היעד או הלקוחות.

באלו מקרים כדאי לפנות ליועץ או מומחה קידום אתרים?

יש כמה מקרים שבהם כדאי לפנות אל יועץ קידום אתרים ולרכז את כל השאלות תחת קורת גג אחת:

  • כאשר מקימים אתר חדש – בניית אתר חדש מחייבת השקעה של זמן ומשאבים, אז כדאי לפנות ליועץ שיכול לקחת על עצמו לכל הפחות את הנושא של הקידום האורגני או הממומן. אם לא רוצים שההשקעה באתר תרד לטמיון, חייבים לדאוג לקדם אותו.
  • כאשר הקמפיין הנוכחי לא משיג תוצאות – היתרון של התייעצות עם איש מקצוע הוא שניתן לפנות אליו גם תוך כדי קמפיין שכבר עלה לאוויר. אם הקמפיין לא משיג את התוצאות הרצויות והלקוחות לא מגיעים, כנראה שהגיע הזמן לפנות ליועץ או מומחה.
  • כאשר רוצים לתקן נזקים שכבר נגרמו – ניסיון לקדם לבד את האתר עלול לגרום יותר נזק מתועלת. זה מה שקורה אם לדוגמא מעתיקים תכנים מאתרים אחרים, סופגים עונשים מגוגל או מפרים זכויות יוצרים. במקרים כאלה, חשוב לצמצם נזקים על ידי פנייה מיידית ליועץ מקצועי.

לשם השוואה, השירות של מומחה לקידום אתרים יחסית דומה – אבל הוא מתמקד בעיקר בהיבט התאורטי. המומחה יכול לפענח קשיים ספציפיים ולהסביר לבעלי אתרים מה לעשות על מנת להתמודד איתם, אך הוא פחות מעורב בקמפיין ברמה היום יומית כמו היועץ או אנשי ה-SEO שעובדים איתו.

מה חשוב שתדעו לפני שתיגשו לקבל שירותים אלו?

הדבר הכי חשוב שכדאי לדעת לפני שניגשים לקבל שירותי קידום באינטרנט הוא שכל חברה יכולה לעבוד באסטרטגיה מעט אחרת. הסוד הוא להתאים בין השירות לבין הצרכים של בית העסק, לפי התקציב שעומד לרשותו והיעדים שהוא מציב לעצמו.

עוד דבר שחשוב לדעת הוא שיש אנשי מקצוע שמגדירים את עצמם גם בתור יועצים וגם בתור מומחים. אין עם זה כמובן שום בעיה, כל עוד מבצעים תיאום ציפיות ויודעים מראש למה לצפות.

יוגב רפפורט

יוגב רפפורט

בעלים wordpress-site.co.il ומיזמי אינטרנט נוספים עם ניסיון של מעל ל 20 שנה בעולמות היזמות והשיווק, קידום אתרים, בניית אתרי וורדפרס ופלטפורמות נוספות

מאמרים שיכולים לעניין אותך

תוכן עניינים

צרו קשר

אז החלטתם לעשות את הצעד?

אנחנו מודים לכם על כך, לא תתחרטו! מלאו פרטים ונחזור אליכם

פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?